fbpx

Perjantaina 11.10.2019 järjestetyssä Asiakkuusmarkkinointiliiton Suoramyyntigaalassa palkittiin eri jäsenyritysten vuoden suoramyyjät sekä valittiin vuoden suoramyyntiyritys.

Zinzinon vuoden edustajaksi valittiin Miikka Peuravirta ja Miia Roihas.

Lisäksi Zinzino palkittiin toimialan arvostetulla Vuoden suoramyyntiyritys -palkinnolla.

Asiakkuusmarkkinointiliitto on suoramyyntialan itsesääntelyelin  

ASML on toimialayhteisö tietointensiivisen liiketoiminnan ja markkinoinnin saralla toimiville yrityksille. Liiton omien sivujen mukaan asiakkuusmarkkinointi ei ole markkinoinnin laji tai lohko. Se on liiketoimintamalli, jonka keskiössä on asiakas ja asiakasarvo.

Liitolla on jäsenyrityksiä tällä hetkellä yli 200, joista suurimpia jäsenistöön kuuluvia yrityksiä ovat mm. Sanoma, Kesko, SOK, Stockmann ja Lähitapiola. Kaikki jäsenyritykset löydät täältä. Zinzino on ollut Asiakkuusmarkkinointiliiton jäsen vuodesta 2012.

ASML-yhteisön muodostavat jäsenyritykset, hallitus ja Helsingissä sijaitseva ASML:n toimisto.

ASML-yhteisön asiantuntijat kokoontuvat säännöllisesti erilaisiin foorumeihin ja työstävät hankekohtaisissa asiantuntijaryhmissä toimialaa eteenpäin. Esimerkiksi Reilun Pelin ryhmä kokoaa yhteen asiakkuusmarkkinoinnin juridiikan parhaat osaajat ja Suoramyyntifoorumi on suoramyynnin ja verkostomarkkinoinnin toimialayhteisö.

Asiakkuusmarkkinointiliitto edustaa Suomea myös seuraavissa kansainvälisissä järjestöissä: Euroopan suoramarkkinointiliitossa (FEDMA), Euroopan verkkokauppajärjestössä (EMOTA), Euroopan suoramyyntiliitossa (SELDIA) ja Maailman suoramyyntiliitossa (WFDSA).  

Asiakkaille ja edustajille lisäarvoa ASML-jäsenyritysten kanssa asioimisesta

Suoramyynti on yksi kaupan alan muoto, jossa vähittäismyynti tapahtuu muualla kuin myymälöissä. Suoramyyntiyritykset myyvät hyödykkeitä ja palveluita suoraan kuluttajille ilman kiinteää myyntipistettä ja toimialaa valvoo Suomessa Asiakkuusmarkkinointiliitto. Suoramyynti on vähittäismyyntiä ilman kauppatiloja.

Suoramyyjät ovat pääsääntöisesti itsenäisiä yrittäjiä, jotka voivat itsenäisesti ja joustavasti päättää työmääränsä ja työaikansa. Ala tarjoaa uusia urapolkuja, esimerkiksi lisätuloja hankkiville taikka merkittävää liiketoimintaa rakentaville yrittäjille. Joillekin alalla toimiminen on harrastus, toisille taas kokopäiväinen työ. Suoramyyjänä voi aloittaa itsenäisen elinkeinotoiminnan harjoittamisen hyvin pienin panostuksin.

Suoramyynnissä yritysten edustajat toimivat pääsääntöisesti itsenäisinä yrittäjinä valmiiden konseptien ja tuoteryhmien parissa. Näin ollen itsenäiset yrittäjät ja yritykset noudattavat Suomessa kuluttajansuojalain suoramyyntiä koskevia säännöksiä. Suomessa toimivat suoramyyntiyritykset voivat hakea Asiakkuusmarkkinointiliiton jäseniksi.

ASML:n suoramyyntiyhteisön jäsenyritykset sitoutuvat lainsäädännön lisäksi noudattamaan liiton tarkennettuja ohjeistuksia ja saavat vastineena käyttää ASML:n Reilun Pelin merkkiä. Merkkiä käyttäessä yritys sitoutuu noudattamaan alan eettisiä ohjeita ja Suoramyynnin Yritysohjeistoa.

Yritysohjeisto on toimialan itsesääntelyohje, joka koskee ASML:n jäsenyrityksiä ja edustajia. Yritysohjeiston toimivuutta valvoo erillinen Suoramyynnin Eettinen Asiamies.

Reilun pelin takaavat ja sääntöjä valvovat Kilpailu-ja kuluttajavirasto (KKV), Sisäasianministeriö ja Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML).

Pääset tutustumaan Reilun Pelin merkkiin ja Yritysohjeistukseen täällä.

Zinzino on Asiakkuusmarkkinointiliiton Vuoden Suoramyyntiyritys 2019

Asiakkuusmarkkinointiliitto järjestää kahden vuoden välein suoramyyntialan jäsenyrityksille Suoramyyntiseminaarin ja Suoramyyntigaalan. Vuonna 2019 tapahtuma järjestettiin perjantaina 11.10. Helsingin Hotelli Kämpissä.

Suoramyyntiseminaarissa kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja. Valmennusyhtiö Kuudes Aisti Oy:n toimitusjohtaja Mika Järvinen puhui social sellingistä, luova johtaja ja kolumnisti Jani Halme kertoi tarinan voiman hyödyntämisestä markkinoinnissa ja aivobic-ohjaaja Reidar Wasenius puhui aivotaitojen kehittämisestä.

Päivä huipentui Suoramyyntigaalaan, jossa palkittiin eri jäsenyritysten vuoden suoramyyjät, myönnettiin elämäntyöpalkinto sekä jaettiin himoittu Vuoden suoramyyntiyritys -palkinto.

Zinzino voitti arvostetun Vuoden suoramyyntiyritys -palkinnon seuraavin saatesanoin:

”Yritys on toiminut systemaattisesti kasvu-uralla jo yli 10 vuoden ajan.

Asiakasmäärä ja liikevaihto ovat kasvaneet vuosi vuodelta.

Yhtiö on keskittynyt aktiivisesti pitkiin asiakassuhteisiin ja verkkokauppapohjaiseen suoramyyntiliiketoimintaan.

Yritys jatkaa systemaattisesti kansainvälistymistään.

Yritys on viime vuodet panostanut modernin maksutapavalikoiman kehittämiseen, markkinoinnin ja viestinnän automatisointiin ja skaalautuviin digitaalisiin ratkaisuihin.

Tämän yrityksen ammattilaisilta ja tiimeiltä ei totisesti lopu energia ja into kesken.”

asml-zinzino-suoramyyntigaala-asiakkuusmarkkinointiliitto
Zinzino on ASML:n Vuoden Suoramyyntiyritys 2019.
Kuvassa Team Zinzino Finlandin edustajia. Takarivi (vasemmalta oikealle): Miikka Peuravirta, Henri Rantanen, Jarkko Huttunen, Jari Pohjonen, Miia Roihas ja Heli Nyman. Eturivissä Heidi Ekholm-Talas ja Manu Rekola.

Tunnustus on yksi suoramyyntialan arvostetuimmista palkinnoista. Palkinnon vastaanotti yrityksen puolesta yksi Suomen menestyneimmistä ja pitkäaikaisimmista partnereista Manu Rekola.

On hienoa saada tunnustusta pitkäjänteisestä työstä. Vuoden suoramyyntiyhtiön palkinto lämmittää mieltä, mutta koen vielä tärkeämmäksi perustelut, joilla palkinto myönnettiin.

Zinzino on yhtiönä panostanut voimakkaasti digitaalisiin työkaluihin, verkkokauppaan ja muihin liiketoiminnan automatisointia ja maantieteellistä laajentumista ja monistumista helpottaviin työkaluihin. Ainoastaan toimiva ja kehittyvä yhtiö taustalla voi edesauttaa pitkäaikaista kasvua.

Silti, yksikään yhtiö ei voi kasvaa ja kehittyä ilman kehittyvää henkilöstöä. Itse asiassa, jokainen organisaatio on yhtä kuin sen henkilöstö. Zinzinon Suomen tiimin johdossa työskentelee rautaisia suoramyyntialan yrittäjiä, joilla on kirkas visio tulevaisuudesta, suuri sydän ihmisten auttamiseen sekä erittäin kova työmoraali.

Pidän todella tärkeänä menestyksen kulmakivenä sitä, että partnerit kouluttavat itseään jatkuvasti ja pitävät itsensä näin kehityksen kärjessä. Johtajana kukaan ei ole koskaan valmis, joten on tärkeää säilyttää myös nöyryys ja osata kuunnella niitä, joilla on jotain annettavaa.

Tuntuu etuoikeutetulta saada työskennellä näin upeiden ihmisten kanssa. Kahdeksassa vuodessa Suomen liiketoiminnan koko on lähes 100-kertaistettu niin liikevaihdon kuin asiakasmääränkin osalta. Odotan innolla, suurin odotuksin ja luottavaisin mielin tulevia vuosia.

Vuoden suoramyyntipalkinto on koko Suomen tiimin palkinto.

Manu Rekola
Zinzinon itsenäinen partneri vuodesta 2011

Zinzinon toimitusjohtajan tervehdys Suomen edustajille

Paljon onnea Zinzino Suomi!

Olen erittäin ylpeä siitä työstä, mitä suomalaiset edustajat ovat tehneet. Suomi on yksi Zinzinon tärkeimmistä maista. Toimintahistoria on ollut erinomaista ja on ollut upea nähdä Zinzino Suomi uudessa kasvuaallossa yhtiön muun kovan kasvun kanssa. Odotan erittäin suurta menestystä Suomessa myös tulevaisuudessa.

Paljon onnea Zinzino Suomen partnerit!

Dag-Bergheim-Pettersen-Zinzino-toimitusjohtaja.

Dag Bergheim Pettersen
Toimitusjohtaja

(View this article in English here.)